tirsdag den 29. september 2009

Status på Charity projekt

I morgen er det sidste dag af mit charity førsøgsprojekt, som jo går ud på at jeg har forsøgt at støtte et velgørenhedsformål om dagen. Forsøget har strakts sig over 15 dage. Og på de sidste 2 uger er det lykkedes mig at gøre følgende:

3 x donere penge til unicef/folkekirkens nødhjælp via flaskeautomaten i Brugsen
2 x købte jeg armbånd til formål for brystcancer i netto
1 x købte jeg et armbånd til støtte for bryst cancer på Hard Rock
1 x startede jeg en samling af solbriller og briller der skal sendes til Senegal
1 x har jeg lavet pose med tøj til Røde Kors butikken

Så alt i alt er det gået lidt sløjt til med at lave noget hver dag.
Jeg er måske blevet lidt overrasket over at det ikke var så nemt medmindre man selv var ret opsøgenende. Det viste sig nemlig at det var ret begrænset hvad jeg kom forbi af charity muligheder på en almindelig dag.

Derudover synes jeg at de ting jeg fik lavet i første halvdel af måneden inden min eksperiment begyndte var lidt mere givende. Der fik jeg bl.a støttet flere selvstændige erhvervsdrivende i ulande via Kiva.org, og jeg fik sendt pengegave til vores sponsorbarn i Philippinerne.

Så min konklussion er at jeg fremover ikke vil forsøge at lave små donationer hver dag, men istedet lavet et par stykker om måneden.

P.S men derfor indsamler jeg nu stadig solbriller og briller til Senegal, hvis du skulle ligge inde med nogen du vil af med. ;)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar