tirsdag den 1. september 2009

Cykelhjelm

I dag vil jeg gerne reklamere for cykelhjelme! :)

Jeg har flere gode veninder som kører meget på cykel, men som ikke bruger cykelhjelm, og derfor tænkte jeg at jeg lige ville bruge lidt blog plads på at skrive om hvorfor det er en meget dårlig ide.



I Danmark er det nemlig sådan at over 1600 personer HVERT år får alvorlige hovedskader i forbindelse med cykeluheld. Og så er det jo ligemeget at du selv har kørt eksemplarisk på cykel, hvis en hjernedød bilist drøner ind i dig!
Hvis du for eksempel kører 20 km/t og falder, så rammer du asfalten med en kraft der svarer til 1/2 ton! Hvilket hvis jeg skal skære det ud i pap er lig med hjerneskade BIG TIME!

Og nu kommer det så: - Seks ud af ti hovedskader kan undgås, hvis man kører med hjelm!

Så der er faktisk ingen gyldige undskyldninger for at lade være. (Dit hår bliver måske fladt, men ikke så fladt som hvis du skal ligge som en grønsag i din seng hver dag.)

Anyway, jeg har fundet en side med en masse fede cykelhjelme, og der er noget for enhver smag, så ingen undskyldning der. Siden hedder www.cykelhjelm.com og der er især disse fra mærket Yakkay jeg synes der er ret så fine!



Hvis du har en helt alm cykelhjelm ligesom mig, så har jeg også fundet dette cover fra Riding Pretty man kan ta ud over hjelmen.



Og lidt celeb shots hvis du mangler det sidste skub. :D

Gisele Bundchen


Lindsey Lohan


Anne Lynne McCord


Så gør nu det fornuftige og kør med cykelhjelm!

Knus

Ingen kommentarer:

Send en kommentar