søndag den 27. september 2009

100 lande

I dag har jeg læst om en ny Danmarks rekord. Den 32 årige Rasmus Jarlov har som den yngste dansker besøgt 100 forskellige lande. Ret godt gået.

Nu føler jeg mig selv ret berejst, så jeg ville lige tjekke hvor tæt jeg var på de 100 lande.



Reglerne er at man skal have været i landet i min. 24 timer i træk, og lufthavne og transit områder gælder ikke.

Derudover skal landet være anerkendt på FN's landeliste.

Og to be honest, så er jeg not even close!!

73!! - Ja, det er altså ikke så mange jeg har besøgt, det er så mange jeg mangler at besøge før jeg kan joine TOP 100 klubben! Der er godt nok lang vej op!

Min liste, som ikke er specielt eksotisk, ser sådan her ud:

Australien
Cypern
Danmark
Irland
England
Frankrig
Grækenland
Holland
Hong Kong
Italien
Jamaica
Luxenborg
Malta
Norge
Polen
Portugal
Rumænien
Rusland
Singapore
Spanien
Sverige
Thailand
Tjekkiet
Tyskland
USA
Vatikanstaten
Østrig

(Canada, Tyrkiet, Luxemborg og Schweiz talte ikke med på min liste selvom jeg har været der, da jeg ikke har været i de lande i 24 timer i træk.)

Kan være jeg skal arrangere en 73-lande-på-73-dage rejse, når jeg nu vinder væddemålet. ;)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar