søndag den 26. juli 2009

Bryllups weekend

Jeg har ikke fået opdateret min blog de sidste par dage da der ikke var Internet på det sted vi var til bryllup, så jeg opdaterer for hele weekenden nu.

Torsdag: Første dag ankom vi til Setubal hvor vi boede på et historisk hotel, som var en rigtig rigtig gammel borg. Når man gik ind var det store sten man gik på. Først troede jeg vi var gået forkert og vi var på vej til et historisk sight eller museum, men det var altså vores hotel.



Udsigten var helt fantastisk, ligegyldig hvilken vej man kiggede.



Vores værelse var ret hyggeligt, og man følte at man var en del år tilbage i tiden.
Det var rent faktisk en fejl at vi var booket ind der, men jeg er ret glad for det skete for det var ret sjovt at prøve at bo på et så historisk hotel.



Hvis man gik op af trappen var der en lille hems med lænestole man kunne sidde og hygge i.

Om aftenen var vi omkring 40 gæster der sammen tog ned i byen og spiste på en restaurant ved vandet. Det var rigtig hyggeligt og folk var fløjet ind fra hele verden. De fleste var selvfølgelig fra USA og UK, men der var også folk der var fløjet ind fra Singapore, Finland, Canada, Irland, Holland, og selvfølgelig Danmark. :D

Fredag: Om fredagen, dagen inden brylluppet, tog D og jeg ned til stranden med et andet par fra NY. Vandet var mega koldt, men jeg kom da i. :D
Vandet var helt klart og hele stranden var bare rigtig lækker. Jeg tog det her billede dernede jeg bare synes er mega nice, med den hel blå himmel og det blå vand og så alle parasollerne i forskellige farver. :)



Om aftenen var der rehersal dinner, som var rigtig sjovt og festligt. Det er åbenbart en amerikansk tradition at brudepigerne siger noget på denne aften, så vi skrev alle et digt som vi så læste op for bruden. Eftersom jeg ikke vidste noget om denne tradition før på selve dagen, havde jeg lidt stress på, men det lykkedes at finde på et lille digt der rimede. :)
Tidligere på dagen havde vi flyttet hotel og vi var nu kommet over på en anden borg, som var lidt mindre autentisk, men en del mere elegant end den anden borg.



Lørdag: Lørdagen startede med at alle os brudepiger og bruden samledes og spiste morgenmad. Derefter satte vi os op på et af værelserne og gjorde os klar sammen. Til sidst fik vi hjulpet bruden i kjolen, og vi gjorde os klar til at det hele skulle begynde. Lige inden vi var ved at være helt færdige gav bruden os alle en gave som var en halskæde vi alle skulle ha på til brylluppet. Det var rigtig sødt.
Ceremonien, som også fandt sted oppe på borgen, blev holdt udenfor og solen skinnede og himlen var helt blå og udsigten var fantastisk. Musikken begyndte at spille og så gik først alle brudepigerne ind, og til sidst brudeparret. Vi skulle gå rigtig langsomt op i gennem rækkerne, hvilket var heldigt, da vi alle havde høje hæle på og det var ret svært at gå på de glatte og små brosten.
Ceremonien var ganske kort, men rigtig smuk og jeg kunne slet ikke holde tårerne tilbage. Bagefter var der middag indenfor, som var ligeså gennemført som alt andet. Vi sad ved et bord hvor jeg kendte de fleste og vi havde det rigtig sjovt.
Bagefter var der brudeparrets dans og så skar de kagen.
Og så var der ellers åben bar og kage bord med omkring 25 forskellige kager og masse dans. De havde endda sørget for en isskulptur man kunne drikke shots af.
Det var det vildeste bryllup jeg har været til so far. Alt var så smukt og gennemført. Vi gik i seng omkring 4.30 i morges.

Søndag: I dag stod vi op ved 10 tiden og gik så ned og fik brunch med alle de andre gæster og fik sagt farvel til alle. Nu er vi så tilbage i Lissabon hvor vi er checket ind på et rigtig lækkert 5 stjernet hotel.



Jeg tror ikke vi kommer til at opleve så meget mere af Lissabon inden vi skal hjem imorgen, istedet nyder vi bare det lækre hotel og internet forbindelsen!! :D

Knus

Ingen kommentarer:

Send en kommentar