lørdag den 3. oktober 2009

Kbh og Rio

I går tog jeg tidligt afsted og mødtes med en veninde på Rådhuspladsen. Jeg havde nemlig lokket hende med på Københavns Bymuseum.

Og det var et overraskende godt museum. Udenfor var der en lille modeludgave af hvordan København så ud for omkring 400 år siden.



Det handlede på en måde mere om Danmarks historie end Københavns historie, men der var selvfølgelig en masse billeder af københavn før i tiden.
Udover en masse rod og ombygning synes jeg faktisk det var et ret godt museum.

Jeg tog et billede at den første postkasse. som man kan se så har den ikke udviklet sig ekstremt meget. :) Og så man kan se på den så bliver den altså tømt MANGE gange dagligt!



Efter museumstur tog vi på cafe og spiste brunch. Super hyggeligt. :)

Om aftenen efter at have gået rundt i byen med 4-5 helikoptere svævende over mig, og politi alle steder, skulle jeg se OL vært afstemningen.

Jeg havde min egen favorit - Chicago. Både fordi at det er der jeg helst vil hen af de 4 steder, (har været i lufthavnen ca 8 gange, og synes det ku være fedt at komme ud i byen også ;) ), men også fordi jeg jo er kæmpe Obama fan. :D Jeg ved godt det er nogen rigtig saglige grunde jeg har, og chancen for at jeg ville ta til OL, om det så var i Århus er forholdsvis lille.
Men på trods af mine gode grunde røg Chicago jo i første runde.

Og efter det var jeg sådan set ret ligeglad. Så tillykke Rio de Janerio.



Knus

Ingen kommentarer:

Send en kommentar