onsdag den 14. oktober 2009

Karen Blixen

I dag havde jeg en aftale med en veninde kl 11. Vi skulle på en lille køretur langs Strandvejen og op til Karen Blixen museet. - Jeg skulle køre, selvom det normalt er noget jeg holder mig langt væk fra. Men det gik fint og vi kom da både derop og hjem igen uden de store problemer. Og det var ret dejligt at få kørt lidt igen.

Museet var ik specielt fedt, det var faktisk ret kedeligt, på nær den ene udstilling som med plancher, billeder og genstande fortalte om Karen Blixens liv.

Jeg kunne især godt lide dette billede af Karen Blixen og Marilyn Monroe:



Og så havde jeg egentlig slet ikke tænkt på at det var hende man ser på vores 'gamle' halvtredsere:



Selve den del af museet hvor man så hendes bolig som den så ud dengang fandt jeg tilgengæld mindre interessant.



Efter museums besøget kørte vi tilbage til byen, hvor vi gik på cafe. Det var rigtig hyggeligt. Min søster joinede os efter et stykke tid, hun ville lige have lidt hjælp til at få ordnet nogen af de praktiske ting vi mangler at få styr på inden vi tager til London imorgen.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar