fredag den 25. december 2009

So long Rudolf!

Der skal ikke være tvivl, jeg synes jul er super hyggeligt! Selv med alt overtrækket, stresset og alle forberedelserne. Men så snart jeg slår øjnene op den 25 dec, så har jeg bare lyst til at pakke alt julepynten væk og det kan kun gå for langsomt. Så kan jeg simplethen ikke holde ud at være i nærheden af det mere. Kender i det?!

D er stadig Jylland, og han har glemt at skrabe de sidste felter i hans skrabejulekalender. Så måske har jeg en kvart million liggende derhjemme i form af et rødt stykke pap. Spændende! ;)

Iø har jeg fundet ud af at hvis man har lyst til at lave andet i Kbh i dag end at stene foran fjernsynet (som er min plan), eller at gå i biografen, så er man på den. For alt har jo lukket! Alle museer, spa'er, butikker, svømmehaller, bowling centre, ja og endda mange restauranter har jo lukket!! No wonder at det er en af biografernes helt store omsætningsdage!
Og nu har jeg kigget på de film der går, og ja jeg ved godt at jeg ikke repræsenterer alle målgrupperne, men damn et ringe udvalg der er i år.
- Avatar er jo den helt store julefilm, jeg synes bare den ser virkelig ringe ud. Og ved godt det er James Cameron der står bag, og Titanic og alt det der, men come on, en film om blå menneskeligende væsner i en fremmed verden, er ikke lige mig. Den anden film som nok også for lokket mange i bio i dag er Guy Ritchies Sherlock Holmes. Og eftersom mit kendskab til Sherlock Holmes er ret begrænset og udelukkende stammer fra Disneys version Basil Mus, og et par drinks på en pub i London der hævder at være mr Holmes stampub, så burde det måske være meget sjovt at se den, men den ser også ud til at være lidt for action præget til min smag. Og jo jeg ved godt Robert Downey Jr og Jude Law er med og det tæller da også, men tror jeg bare satser på de viser den ombord på flyet til New York, selvom jeg ikke engang er sikker på jeg ville se den der hvis de gjorde.
- Hmm, måske er jeg bare lidt tvær idag! ;)

Uhh, glæder mig til jeg er hjemme om et par timer og finder dynen frem og har fjernbetjeningen i hånden. Ren hygge!! :D

2 kommentarer:

  1. Filmen om Coco Chanel?? Hvad med den? Den skal jeg ind og se - synes den ser virkelig spændende ud. Og hvad ved egentlig om Chanels grundlægger? Not much to be honest. Marilyn Monroe sov i No. 5 og så laver de nogle superfede tasker & sko & spadseredragter til det lidt ældre publikum (eller måske bare lidt finere publikum). I think that's all I know... :-D

    SvarSlet
  2. Good point. Vil ikke sige jeg synes det er en must-see, men helt sikkert godt forslag til bio film her i julen.
    Historien er ret interessant, så mon ik man kan overleve det franske sprog i de godt 2 timer filmen varer.

    SvarSlet