mandag den 28. december 2009

2009 highlights - rejser

Så er det jo snart Nytår og så synes jeg det er tid til at se lidt tilbage på 2009.
I dag vil jeg se på 2009 rejse highligts.

Januar bød på en af de bedste rejser nogensinde. En måned i Australien med D. det var så godt. Solen skinnede, der var så meget at opleve, hotellet var lækkert, vi hilste på venner og familie, og vi så flere forskellige steder af Australien, selvom vi brugte det meste af tiden i Sydney, som er et af vores yndlingssteder i verden.
Jeg kan især godt lide at det er en storby med skyskrabere etc, men at der samtidig er vand overalt og en masse grønne områder.

Her er jeg i vandet lige foran hotellet. Vi boede på Manly Beach.



I Sydney var vi også inde på det olympiske stadion og se en kamp i Australien Open mellem Caroline og Serena! Stort!



Udover Sydney tog vi også til Coffs Harbour og til min fødeby Canberra, hvor vi blandt andet så vilde kænguruer i parkerne.





I Januar var vi også i Hong Kong hvor vi fejrede Chinese New Year. Det var første gang for os begge i HK, og det var noget af en oplevelse. Måske ikke et sted jeg vil anbefale folk at ta sted, og synes bestemt heller ikke det er et must-see sted, men det var sjovt at opleve byen med de mange rigtig rigtig høje skyskrabere, og de tusinde indkøbscentre, og det var også ret stort at fejre Chinese Newyears. vi holdt det på hotellets tag på 112. etage, hvor vi havde god udsigt til havnen og alt fyrværkeriet.





I februar tog jeg til Moskva, hvor jeg oplevede russisk vinter, som slet ikke var så slemt som jeg havde forestillet mig. Jeg så en masse museer, drak mig fuld i vodka og vadede i sne dagen lang. :)



I marts tog D til Tenerife, mens jeg blev hjemme, og I april tog vi så begge til Vegas, hvor jeg skulle til polterabend.



Fra Vegas kørte vi til Utah, hvor vi besøgte Zion National Park, som er helt fantastisk flot. Der var en masse mere eller mindre udfrodrende vandrestier man kunne gå ud på. Vi valgte de knap så udfordrende. :)





I maj vendte jeg tilbage til Moskva, hvor det nu var blevet 30 grader og rigtig skønt. Jeg var i teateret, og så en masse af byen jeg ikke havde nået at se første gang jeg var derover. Jeg synes det er svært at sige om jeg bedst kan li Moskva om vinteren eller sommeren. Hver årstid har hver sin charme synes jeg.



Sidst i juni tog D og jeg til Vegas igen, hvor vi boede 3 uger på Bellagio.



I slutningen af juli tog vi til Lisboa i Portogal hvor vi skulle til bryllup.
Som jeg også tror jeg skrev på bloggen dengang, så havde jeg rigtig svært ved at finde ud af byen, og blev aldrig rigtig helt vild med stedet. Men vi havde da en fantastisk dejlig tur alligevel, men nok bare ikke et sted jeg vil vende tilbage til.





I august tog vi en uge til Paris med min søster, hvor jeg endelig kom op i Eiffeltårnet, og vi så alle de forskellige sights. Min søster havde aldrig været i Paris før så det var rigtig fedt at tage hende med til byen, og vi hyggede os alle tre rigtig meget.





I de sidste par måneder af året blev vi hjemme, pånær en lille uge i Oktober hvor jeg jo var i London med min søster. Alt i alt rejse vi 3,5 måned i 2009. Jeg er bare så glad for at vi begge prioriterer rejser så højt og at vi har muligheden for at tage afsted så ofte.

Det har helt sikkert alle været nogen super rejser, men Australien med D var bare noget helt specielt. D havde aldrig været der før, så jeg kunne vise ham lidt rundt, og vi havde det bare så sjovt og afslappet og dejligt.

Jeg ved ikke helt om 2010 kommer til at byde på ligeså mange rejser, men vi starter jo meget godt ud med 2 måneder i NY. ;)

Knus

Ingen kommentarer:

Send en kommentar