onsdag den 23. december 2009

Andre grønlændere?

Forleden kom en middeladrende grønlandsk dame hen til mig og spurgte mig hvor man kunne møde andre grønlændere her i København. Well.. First of all... Ligner jeg en grønlænder?? Nej vel? Eller hvad? Men ik for noget hvor skulle jeg da vide det fra?
Og synes måske det ville være lidt rude og sige Hong Kong i Nyhavn. Så sagde bare at det vidste jeg ik. - I princippet ku jeg jo ligne Julie, hvis det nu skulle være. Hmmm

Da jeg så vågnede op næste dag tændte jeg for tv'et og så var der fandme et årligt juleprogram på DR1. "julehilsner til Grønland". Nu har jeg hørt om det her program mange gange, men aner egentlig ik hvad konceptet går ud på. Nogle grønlændere i grøndlænder kustume står og synger salmer, og det kalder vi en julehilsen til Grønland. Havde det ikke været mere oplagt hvis det var danskere der sang til Grønland. Ikke meget ved en hilsen fra en selv, vel?



Anyway, håber ik der kommer mere grønland de sidste par dage af dette år. Udover i Dronningens nytårstale selvfølgelig, hvor jeg har tænkt mig at blive ved traditionen og oddse på "grønland" "søens folk" og "Marseilliesborg Slot" (man behøver ikke at kunne stave til det for at oddse på det.)

;)

1 kommentar:

  1. Bare så du er lidt mere 'informationsskranke for verden' næste gang, så kan grønlændere møde hinanden på Skarv (ligger bagved rundetårn et sted;-))

    SvarSlet