søndag den 4. april 2010

Der har været en lille ......

Ja overskriften er jo starten på en, skulle man tro, ganske uskyldig påskesang. Eller hvad? For i mit hjem diskuterer vi kraftigt hvorvidt det er en påskehøne eller påskehare der har har lagt det æg.



Altså for mig er der ingen tvivl, det er selvfølgelig en påskehøne. Har aldrig hørt om en hare der kan lægge æg! Men da jeg for at komme med beviser til kæresten, googlede sangen, så jeg til mit store overraskelse at der var flere resultater på påskeharen end på påskehønen.!?!

D's forklaring på det med ægget var at den havde stjålet det et andet sted fra og derefter 'lagt det' et nyt sted. Jeg synes selv det virker lidt mærkeligt at synge en glad højtidssang om en kriminel hare, men det er nok bare mig eller hva?

Hvad siger I? Er det påskehønen eller påskeharen der er på spil`??

Har lavet en afstemning ude til højre.

God påske! :)

2 kommentarer:

  1. Haha...skal der nu til at være logik i de sange? ;-)

    Den fortsætter i øvrigt: Og jeg ved også hvor den har lagt det, for den har nemlig sagt det. Men det er måske helt normalt at tale med en høne? eller hare for den sags skyld ;-)

    PS: PåskeHARE for the win! :-D

    SvarSlet
  2. HAHA, altså nu er jeg også ret sikker på at du ikke i nogen biologibøger finder beskrevet hverken en påskehøne eller påskehare, men hvem ved..

    Forstår slet ik, hvor haren kommer ind i billedet? Det er jo påskeæg!!!

    Ikke harelorte eller hvad der nu kommer ud af sådan en hare.

    SvarSlet