onsdag den 25. november 2009

Forbrydelsen II

Okay, er jeg den eneste der er ved at gå på tilt over det her mysterium??



Jeg har siddet med papirer og analyseret og skrevet og streget ud og er kommet frem til 7 mulige mistænkte, men jeg kan simplethen ikke opklare mysteriet.



Jeg er 100% sikker på at Strange er Perk. At han havde fået tildelt den afdøde Per K Møllers identitet og dermed sendt på mission hvor han skulle afskaffe den familie der boede i huset pga deres tætte Al Qaeda forbindelse.
Jeg tror ikke på at Raben ville identificere Strange både i kirken og på foto line up uden at han var sikker på det var ham.

Jeg tror dog ikke at morderen er den samme som officieren Perk.
Morderen er en der er god til planlægning, har et motiv, og fysiske kræfter til at kunne udføre mordene.
Og den eneste jeg kan se det skulle være er Oberst Jarnvig. Han har haft den nødvendige information, mulighederne for at stjæle springstoffet, han har evner inden for den militant planlægning og han er fysisk i stand til det. Men hvad er hans motiv?



1. I og med at der blev lukket ned for alt eftersøgningen og Rabens påstande blot blev afvist, har militæret ikke levet op til deres pligt, hvilket er Jarnvigs ansvar, og han vil derfor gerne dække over hvad der skete. Dette kan gøres ved at myrde alle dem som kan støtte Rabens udsagn.
Han ønsker ikke at sagen om hold Ægir og de civile drab skal ud, hvorfor han prøver på at få det til at se ud som om det er Muslimsk liga der står bag.
Grunden til han ikke slår Raben ihjel er at han uanset hans misbilligelse af Raben, trods alt er hans barnebarns far. Jarnvig vil derfor være tilfreds med at Raben blot er spærret inde.
Det hjælper forsvarsministeren med, som tak for oberstens hjælp med i sin tid at dække over jægerkorpsets dræb på civile, ved at afvise Rabens påstande om en anden officer.
Han skyder ikke Sarah Lund, da hun ikke er indblandet på den måde, og han ikke ser sig selv som en morder, men en beskytter af Danmarks sikkerhed.

2. Jarnvigs andet motiv er at holde Raben væk fra hans datter Louise. Jarnvig føler han mister både sin datter og barnebarn til Raben, hvorfor han vil gøre alt for at forhindre at nogen tror på Rabens version af hvad der skete. Han ønsker istedet at Raben er spærret inde og at Louise bryder kontakten med ham.
Han bliver rasende over at Søgaard går i seng med hans datter og vil derfor ramme Søgaard ved at plante hundetegnene i hans skab.

Hvilke beviser er der:

Altså udover at han har haft adgang til information om hvem der var med på holdet, og deres personlige informationer, har han også haft mulighed for at stæle spængstof fra kasernen. Han er som soldat trænet til at dræbe og har motiv.
Jeg kan ikke huske alle afsnittene godt nok til at huske om han har alibi til nogen af mordene.

Derudover gjorde veninde mig også opmærksom på at da Louise derhjemme hos Obersten sad og så videobånd med hende og Raben på stranden, befandt sig samme plastik indpakning på videobåndene som Lund fandt i Anne Dragsholms hjem.

Hvad taler imod at det er ham:

- Han har virket mere sympatisk de sidste par afsnit og virket som om han gør en indsats for at finde ud af hvem der har dækket over hvad i Afghanistan.
- Han står ikke på gruppebilledet (det I kan se øverst oppe i indlægget.) Er det ikke lidt mærkeligt at han ikke er med på DR's billedeserie hvis han nu er morderen?

Uafklarede spørgsmål:

- Hvem af Plough eller Karina lækker informationer til statsministeren og hvorfor?
- Hvem er Karinas mand, som uafbrudt er på forretningsrejse i Dubai?
- Hvem har købt ting og oprettet lejlighed i Per K Møllers navn i Danmark og hvorfor?
- Hvorfor insisterer Raben på at tale med sin kone de sidste to afsnit? Som om han har information han vil give hende, advare hende, eller spørge hende om noget.



Derudover ville det følge samme mønster som den første sæson, hvor den man mistænkte i første afsnit rent faktisk også var morderen.

Hmm.. Kom meget gerne med input til min teori, eftersom det virkelig nager mig. Jeg må finde ud af det inden på søndag. :D

P.S Har iø tænkt mig at oddse på Jarnvig. (Sidste jeg skrev her om at oddse var på Malena og Silas i vild med dans, og ved godt de ikke vandt, men det var fandme da tæt på at jeg var blevet 2500 kr rigere.)
Anyway, har talt med flere bookmakere nu da ingen af dem har odds på Jarnvig. (sjovt nok kan man ikke oddse på Jarnvig men både Overlæge Toft og Ruth Hedeby har de tilgengæld med. WTF?) Bet24 har lukket for alt spil og har lige talt med Ladbrokes der ville finde et odds til mig og så vende tilbage. Skal nok skrive hvad de finder ud af. ;) )

Ingen kommentarer:

Send en kommentar