onsdag den 25. november 2009

3 timer på natmus

I går var jeg på national museet.
Jeg var der i 3 timer.
Den første halve time brugte jeg på deres udstilling om Regnskovens indianere.
Den næste time på den permanente udstilling om den danske oldtid. og så en halv time på deres klima udstilling. Udstillingerne var interessante på hver deres måde. Kunne bedst li den om den danske oldtid. Hvor de helt store objekter blandt andet er Egtved pigen, runesten og solvognen. :)



Den sidste time blev brugt i national museets arkiver, og det var altså spændende. Blandt andet stod jeg med det dokument der underskrevet af Christian den 7. var grundstenen i etableringen af National Museet. Det var rigtig cool. (Altså hvis man bare har lidt nørde tendenser som mig).

I museums butikken havde de rigtig meget flot julepynt og julesager. Der skal jeg helt sikkert tilbage til, da jeg ikke nåede det igår.

Knus

Ingen kommentarer:

Send en kommentar