fredag den 5. februar 2010

Staten Island

I dag var det koldt, omkring de 3 grader, men tilgengæld var solen fremme, så vi besluttede at tage færgen til Staten Island.



Det er gratis og tager omkring 25 min. Man kommer tæt forbi frihedsgudinden og det var flot at se Manhattan lidt på afstand.






På Staten Island spiste vi frokost og bagefter tog vi på Staten Island Museum.



Jeg vil gerne helt officielt kåre museet til at være det dårligste museum i verden. OMG! De udstillede alt muligt random, eneste krav er at det på en eller langt ude måde var relateret til Staten Island. Enten ved at det har været ejet af en der bor på Staten Island, at det kommer der fra, eller er lavet af en fra SI. Det vil sige at der var så mange helt mærkelige ting uden sammenhæng. Floserende krystaller, udstoppede sommerfugle, fugleæg, en samling glasflasker, porcelænsfade, malerier. Vi var (ikke mærkeligt) de eneste besøgende, og der var nok omkring 6-7 ansatte der. Det var så sygt. Kan ikke forestille mig at man kan lave et mere ufokuseret, forvirrende, random museum, selv hvis man prøvede.
Jeg ville gerne vise jer billeder derfra, men som det eneste museum jeg har været på herover, var det ikke tilladt at fotografere. LOL.
Efter 10 min kiggede vi på hinanden og nikkede, Lets get out of here... Men så nemt skulle det ikke gå for museums inspektøren havde holdt øje med os, og vi havde jo ikke været inde bag forhænget og set på nogle af krystallerne i mørke, så det måtte vi lige gøre inden vi gik. OMG!!

Efter museumsbesøget tog vi færgen tilbage og gik op af Broadway, til den berømte Wall Street tyr. Den blev foræret til Wall Street efter krakket i 87, da tyren er et symbol på velstand, optimisme og gode tider.
Apparently bringer det held af gnubbe tyrens nosser. !?!



Knus

Ingen kommentarer:

Send en kommentar