torsdag den 11. marts 2010

Post og Rundetårn

I går var en rigtig hyggelig dag.

Om formiddagen kom maleren forbi. Han kiggede på vores entre, skrev noget ned på et papir og sagde han ville sende et tilbud inden for en uges tid. Så nu krydser jeg fingre for at han kommer med et tilbud, der er til at betale.

Senere tog jeg ind forbi strøget. Jeg mødtes med en veninde til en varm drink på en irsk pub og bagefter da alle butikker var lukkede gik vi ned af strøget. Og helt tilfældigt gik vi forbi hvad jeg altid har troet var et posthus, men som viste sig at være post og telegraf museet. Der er gratis adgang og sent åbent om onsdagen.



Vi gik ind, og jeg blev rigtig overrasket. Det var et rigtig hyggeligt, meget informativt og ret professionelt museum.



Vidste I f.eks at det var Christian 4. der grundlagde postvæsnet, og da han er af den oldenburgske slægt og deres farver er rød og gul, er det derfor postvæsenets farver også den dag i dag er rød og gul. :)



Vi havde desværre kun en lille time inden det lukkede, så vi nåede kun at se den permanente udstilling, men jeg vil helt sikkert tilbage igen snart og se særudstillingen.

Efter post museet, gik vi ned til vores destination. Jeg havde nemlig lokket veninden med op i Rundetårn til en udstilling om Arven fra Byzans, og uden at prale ved jeg en del om emnet. :) Men hold da op hvor blev jeg skuffet. Mega kedelig udstilling. Øv.



Nå men når vi nu var halvvejs oppe i tårnet alligevel, besluttede vi (læs: jeg) at gå resten af vejen op. Jeg har aldrig været oppe i Rundetårn om aftenen før, men det er helt sikkert ikke sidste gang. Der var så hyggeligt og mega romantisk. Jeg så et par der oppe, og jeg var helt sikker på han var ved at fri. :)

Observatoriet med stjernekiggeren var også åben. Der gik vi også op, desværre var der så overskyet at der ikke var nogen stjerner på himlen, så de havde rettet kikkerten mod Rådhusuret. Hmm..



Det var en mega hyggelig aften, og hvis I mangler et romantisk indslag på en stjerneklar onsdag aften, så er Rundetårn altså et hit. :)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar