onsdag den 17. marts 2010

Dansk Jødisk Museum

I dag var jeg på Dansk Jødisk Museum. Museet slår meget på dens enestående arkitektur, hvilket jeg udemærket forstår.



For det første fordi arkitekturen virkelig er helt speciel og ret fantastisk, og for det andet fordi alt andet på museet sucks! Museet som har en entre på 50kr, virkede nærmest som et showroom for deres museumsbutik. (Og deres museumsbutik var på ingen måde spændende eller inspirerende.) Jeg forstod ikke hvilken historie de ville fortælle mig, og det mindede mig lidt om det her forfærdelige museum jeg var på, på Staten Island, hvor alle genstande var interessante så længe det på en eller anden måde var relateret til Staten Island.

Dansk Jødisk museum formåede på ingen måde at fortælle mig historien om danske jøder, hvilket jeg formoder er deres hensigt.

En stjerne til museet for arkitekturen.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar