mandag den 21. juni 2010

48 timer i London

Så er jeg hjemme i Danmark igen efter to action-packed dage i London. Og vi nåede faktisk alt det vi ville.

Lørdag tog vi forbi Buckingham Palace, da ingen af os havde været inde på selve slottet før. Det kom vi så heller ikke denne gang, da det viste sig at slottet kun har åbent for besøgende Juli-september.

Uden for slot var der flere tusinde mennesker, vi troede det foregik et arrangement af en eller anden art, men folk var der kun for at se vagtskiftet!! Helt crazy!



Efter vores mislykkede besøg på Buckingham, tog vi til Victoria & Albert museum, hvor vi ville se deres udstilling om Grace Kelly.



Det var en rigtig vellykket udstilling, der viste alle hendes smukke kjoler. Desværre var der lidt for mange mennesker, til det var en behagelig oplevelse, men nu var vi der jo også en lørdag formiddag.



Efter V&A tog vi på Museum of London, hvilket var helt fantastisk. Efter en større ombygning genåbnede de i Maj i år, og det var rigtig godt og ret spændende.



Tror museet har sneget sig ind på en 1. plads på listen over mine yndlings museer. :)

Efter Museum of London tog vi på Brick Lane og spiste indisk, inden vi igen tog ind til centrum på the Sports Cafe, hvor vi skulle se landskamp med en hel masse andre danskere. Super aften!

Søndag startede vi med morgenmad og shopping på Spitalfield markedet, inden vi gik igennem Petticoat Lane markedet.



Så tog vi bussen ind til byen hvor vi gik i Primark, hvor jeg fik købt 2 par sko, en body stocking, en top, to par søde trusser og en masse strømper for £18 i alt. I LOVE PRIMARK!!



Efter en tur gennem Carnaby Street, tog vi tilbage til min søsters lejlighed og spiste frokost inden Jack the Ripper Walking tour om aftenen. Det var helt vildt sjovt at gå rundt i mit gamle neighboorhood (min søsters nuværende) og se på London, som det så ud dengang i slutningen af 1800-tallet. Det var helt vildt godt.



Efter turen rundt i verdens først kendte seriemorders fodspor, tog vi ud og spiste italiensk sammen med en af mine veninder.

I morges kl 5 tog jeg så toget til lufthavnen.
Det var en skøn weekend. I <3 London! :D

Ingen kommentarer:

Send en kommentar