torsdag den 21. april 2011

Weekend i Helsinki

Forrige weekend var vi i Helsinki.

Nej, det var ikke pga arbejde. Det er ellers nummer 1 kommentar man får, når man fortæller man skal til Helsinki.
Vores grund til at tage til Helsinki var at vi havde nogle eurobonus point der udløb, og så tænkte hvorfor ikke Helsinki. Lad os fået streget den af listen.

Det tog ingen tid at flyve derop. Lufthavnen lå €35 fra centrum af Helsinki, så det var helt fint. Jeg havde booket et 4 stjernet hotel midt i byen. Hotel Linna.
Hotel var fint, lå super godt, og i gå afstand fra det meste.
Sengen var dog pænt lille!!

Vi vidste pinligt lidt on Finland og Helsinki inden vi tog afsted, så i lufthavnen købte jeg "Turen går til Finland", som jeg nåede at læse på flyturen derop.
Jeg blev klogere på Finlands historie, men ikke så meget på hvad vi skulle se.



Vi ankom sent fredag aften, så vi gik direkte i seng. Lørdag havde vi planlagt at vi skulle i spa og få massage, men det viste sig at være total umuligt når vi ikke havde bestilt i forvejen. Jeg ringede til de første 10 steder, men alt var booket.
Istedet gik vi en tur i byen og nød solen. (Solen skinnede, men det var kun 4 grader.)

Efter en hyggetur rundt i byen, tog vi tilbage på hotellet. Vi havde besluttet at vi ville ud og spise lækkert, så vi tog på en skøn restaurant der hed KC 17.
Vi valgte begge deres Laplandsmenu. Og fik blandt andet rensdyr til hovedret. Det var super godt og rigtig hyggeligt sted.

Søndag valgte vi at ta på sightseeing tur rundt i byen. Vi fik set de forskellige sights, tror ikke jeg kan huske navnet på en eneste af dem, og der var ikke rigtig noget der var specielt imponerende.
Efter sightseeing tog vi på Helsinki bymuseum og lærte lidt om byen, og derefter tog vi en taxa tilbage lufthavnen.

Super hyggeligt med en lille weekendrejse, men nu da vi har krydset Helsinki af listen, tror jeg heller ik det er et sted vi vender tilbage lige foreløbig. ;)

Bonusinfo:

3 ting de er særlig stolte af i Finland:


Ingen kommentarer:

Send en kommentar